Tas
ir nenovērtējami, ja grupas radošajā kodolā ir kaut kas raksturīgs un
personīgs. Kas tāds, kam nevajag eksperimentēt eksperimenta pēc, jo tas jau
zina, kurp dodas un ko vēlas.
Ir arī patīkami aiziet uz koncertu, neko nezinot par grupu, un iznākt ārā ar jaunu atklājumu un jaunu entuziasmu. Lai tā notiktu, koncertam, protams, ir jāskan tik labi, lai spētu skaidri parādīt kāda ir grupas mūzika arī niansēs, ne tikai ļoti vispārīgos vilcienos, kur pārējo izsmērē slikta apskaņošana un/vai paviršs izpildījums. Mūziķiem ir patiešām jāprot "sevi parādīt" un tas, protams, ir tikpat daudz mentāla brieduma, cik tehniskā izpildījuma jautājums.
Ir arī patīkami aiziet uz koncertu, neko nezinot par grupu, un iznākt ārā ar jaunu atklājumu un jaunu entuziasmu. Lai tā notiktu, koncertam, protams, ir jāskan tik labi, lai spētu skaidri parādīt kāda ir grupas mūzika arī niansēs, ne tikai ļoti vispārīgos vilcienos, kur pārējo izsmērē slikta apskaņošana un/vai paviršs izpildījums. Mūziķiem ir patiešām jāprot "sevi parādīt" un tas, protams, ir tikpat daudz mentāla brieduma, cik tehniskā izpildījuma jautājums.
Tieši tā ir ar Sanktpēterburgas
grupu Psilocybe Larvae, kuras
koncerts klubā "Depo" gan bija ļoti vāji apmeklēts, bet atstāja labu
iespaidu uz mani. Tagad, pēc viņu otrās viesošanās Rīgā, kur zāle bija daudz
pilnāka un lielāka (klubs "Melnā Piektdiena"), pie manis ir arī
nonācis viņu jaunākais disks "The
Labyrinth of Penumbra".
Mūziķu darbs ir spēlēt un noliegt savu piederību kategorijām, bet kritiķu - vērot, vērtēt un arī klasificēt. Pats pamats šeit ir death metal, bet izteiktais melodiskums, taustiņu partijas un pieturēšanās vidējam tempam vietām varētu "uzprasīties" arī uz doom etiķeti, tāpat kā biežās pārmaiņas un nianses varētu likt to saukt par progresīvo metālu.
Mūziķu darbs ir spēlēt un noliegt savu piederību kategorijām, bet kritiķu - vērot, vērtēt un arī klasificēt. Pats pamats šeit ir death metal, bet izteiktais melodiskums, taustiņu partijas un pieturēšanās vidējam tempam vietām varētu "uzprasīties" arī uz doom etiķeti, tāpat kā biežās pārmaiņas un nianses varētu likt to saukt par progresīvo metālu.
Vieglāk
būs teikt, ka tā vienkārši ir Psilocybe
Larvae mūzika un visi žanri salipuši kopā neatšķetināmi. Tāpat arī par kaut
ko liecina fakts, ka, mēģinot salīdzināt ar citām grupām, to līdzīgo sarakstu
nekādi nesanāk ierobežot pie vienas vai divām. Te ir brīži, kas varbūt liks
iedomāties par Tiamat, kaut ko no Alchemist vai Septic Flesh, vai Enslaved, bet
tie ir tikai atsevišķi momenti, kuros domu gājienu vairāk diktē vispārēja
tieksme ielikt visu jauno kādā kontekstā, nekā izteikta līdzība.
Kā ekstrēmā metāla grupa, un jo
īpaši - grupa ar taustiņiem, Psilocybe
Larvae izceļas ar kādu īpašību, ko laikam vislabāk saukt par dramatisma
trūkumu vai varbūt pat domīgumu. Šī mūzika ir dusmīga, bet tikai reti tā ir
uzbrūkoša. Tā necenšas pārmākt ar intensitāti vai orķestrālu varenību. Tajā
pašā laikā tā ir pilna ar atmiņā paliekošām melodijām, kuras tiek izmantotas kā
tēmas - dziesmas "mugurkaula" daļa, kurai grupa ļauj ieņemt pienācīgo
vietu un "elpot", ne tikai īss uzplaiksnījums, bez atbalss. Arī
biežās akustiskās iespēles gandrīz nekad neizjauc dziesmas plūdumu un kopējo
iespaidu.
"The Labyrinth of Penumbra" ir pilnvērtīgs un nobriedis darbs. Ar interesi gaidīšu nākamo PL disku.
"The Labyrinth of Penumbra" ir pilnvērtīgs un nobriedis darbs. Ar interesi gaidīšu nākamo PL disku.
Krišjānis K.
Psilocybe Larvae „The Labyrinth of Penumbra”
1.
Soul Trekking
2.
Haunting
3.
Shining Shambhala
4.
Trial by Fire
5.
Into the Labyrinth
6.
Contemplation
7.
Fortress of Time
8.
River of Remembrance
9.
No Escape
Vairāk par grupu: