2012/03/25

Metālists – Politiķis II daļa


Metālists – Politiķis II daļa

Einārs Cilinskis - politiķis, kas apmeklē metālistu koncertus.


Kas jauns gudro galvu namā?
Manuprāt, ka tā nav vieta, kur notiek kaut kas jauns.

Politiķa ikdiena – sēdes, balsojumi, likumprojekti, grozījumi – trijos vārdos, kā sākas rīts, paiet diena un pienāk vakars?
Ja 140 zīmēs, tad nesen uzrakstīju tviterī: Es vienmēr atbildu uz telefona zvaniem. Izņemot, kad esmu sanāksmē. Es vienmēr esmu sanāksmē.


Re, referendumi beigušies, 16. marts garām, miera un kārtības, kā nav, tā nav. Ko darīt? Jeb tas tāds paredzams process cauri laikiem?
Ziemeļīrijā ir mūsu 16. martam līdzīgs pasākums, proti, oranžistu gājiens 12.jūlijā –kad protestanti atzīmē Oranžas prinča Viljama uzvaru Boinas kaujā 1690.gada 12.jūlijā pār katoļu karali Džeimsu II. Katoļi, kas iebilst pret Lielbritānijas varu Ziemeļīrijā, uzskata parādes par provokatīvām un katru gadu cenšas tās izjaukt. Pēc analoģijas var spriest, ka vismaz tuvākos 300 – 400 gadus 16. martā nekas nemainīsies.

Vienā nesenajā drukātajā „Sestdiena” numurā, akurāti esat izvilkts no ēnas mazā gaismiņā, kādas domas par šo?
Beidzot sabiedrība uzzināja, ka es īstenībā esmu pelēkais kardināls. Bet ilgi tomēr izdevās noslēpties, vai ne?

Atgriežoties pie mūzikas – pretrunīgi vērtētais 16. marta pasākums, kurā pa daļai arī Jūsu pirksts pielikts, daudziem neizpratni radīja grupas „Diktatūra” izvēle šim koncertam?
Lietuvā Diktatūras koncerti ir varen patriotiski pasākumi (piemēram, http://www.youtube.com/watch?v=gsiE5dUttm4), gribējās kaut ko no tā parādīt pie mums. Ja arī sākums, daļēji skaņas dēļ, ne pārāk – man liekas uz beigām, īpaši pēdējā dziesmā, jau bija tuvu tam. Es zinu, ka metāls tas gluži nav, nu un?

Sajūtas un pēcgaršas pēc pasākuma?
Lai kā arī gāja ar organizāciju, man liekas, ka vienīgais reālais trūkums apmeklētājiem bija alus rindas. Man jau liekas, ka šādi koncerti ir par retu.

Pašmāju metālistu koncertu pozitīvās un negatīvās tendences?
Kvalitāte ir un mūsējie sāk izsisties pasaulē. Negatīvais – mazā apmeklētība. Bet ko var gribēt – ja TV un radio vieni šlāgeri? Es jau nesaku, ka visiem metāls jāklausās, es arī pats ļoti dažādu mūziku klausos, bet tas, kas skan, bieži vien nav par mūziku nosaucams.

Jau aizritējusī Metālistu Gada Balva un Jūsu prognozes?
Es pat precīzi neatceros, ko katrā kategorijā minēju, bet tur bija Relicseed, Sacramental, Rebel Riot un pie diskiem Grondh, pie mūziķiem minēju Relicseed Edgaru un Sacramental Aleksandru. Tas varbūt ne vienmēr objektīvs vērtējums, bet tas, kas man patīk un ko gribējās izcelt.
Nu objektīvi jau nekur neliksimies - Skyforger ir labākie gan kā grupa, gan kā koncertgrupa un ja nebūs, tad tas nebūs īsti taisnīgi. Kaut kur varētu būt vēl Malduguns un disks bija Solaris labs arī. Tas bija nezinot rezultātus  – ja pēc paziņošanas – es domāju bija diezgan objektīvi. Vienīgi Sacramental bija jābūt labākajai jaunajai grupai.

Dzīvesveids – lielākā daļa izaug, pāraug mūziku – ģimene, darbs, TV. Kāda ir Jūsu vīzija par šito?
Dzīves ciks. Normāli. Bet – citur arvien vairāk dažāda vecuma cilvēku koncertos sastopami, gan jau pie mums arī.

Mūzikas formāta nākotne – digitālais, kasetes, internets, ..?
Man izskatās, ka internets virzās uz totālu kontroli un ļoti var gadīties, ka tā gluži par velti kačāt būs daudz grūtāk. Savukārt tehnoloģiju attīstību pareģot neņemos.

Vai esat reģistrējies truemetal.lv?
Jā. Starp citu, arī metāla mūzikas cienītāji uzskata, ka portāls ir pilnībā nobeidzies, jo atverot 2 gadus veco sākumlapu nav loģiski kaut ko tālāk meklēt.

Par alkoholu – iecienītākais grādīgais?
Alus. Bet tas jau laikam tomēr sula, nevis grādīgais?

Par rokenrolu – protams, Olgai vairs nav 16it, bet 50it un tā, Jūsu acīm, paaudzes maiņa, labumi, ļaunumi?
Viss notiek, nāk klāt jaunas grupas, stili, vecie arī paliek. Ceru, ka Rolling Stones tomēr nospēlēs kādu 50 gadu jubilejas koncertu.

Ir kāds kosmiski komisks atgadījums, ko atceroties, pasmaidat?
Pērnā gada brauciens uz Wachen, kas zina – sapratīs.

Ieceres tuvākai nākotnei?
Nezinu, vai tuvākai – bet gribētos veicināt valsts atbalsta sistēmas izveidi mūziķiem, līdzīgi kā Skandināvijā, kur rokmūzika ir reāla eksportprece.

Kurus festivālus esat iecerējis apmeklēt šovasar? Kilkim Žaibu, Devilstone, Wacken, Hard Rock Lager, Brutal Assault, ..?
Graspop, Wachen, no vietējiem Fonofests. Gan jau vēl kaut kur.

Mums plānā saruna ar igauņu duetu „Talbot” un lietuviešu „Life’s Edge” – ir kāda ideja, ko viņiem uzjautāt?
Igauņus zinu maz, leišus nemaz – tāpēc atturēšos jautāt. Taču tas laikam, nozīmē, ka viņi tuvojas Rīgai? Tad jau būs jāpaklausās.