2013/04/03

Vilku skaņas - The Wolf You Feed intervija

Haralds Strapāns, rengenologs


Iepazīsimies – kas pārstāv muzikālo kopienu „The Wolf You Feed”?
Šobrīd grupas "The Wolf You Feed" sastāvā ir četri dalībnieki, kuri ieņēmuši šādas lomas:
Reinis - basģitāra
Jānis - bungas
otrs Jānis - ģitāra
Nauris Vasiļevskis - ģitāra
Cilvēkiem, kas seko līdzi Latvijas nepopulārās mūzikas skatuvei, daži vai visi dalībnieki būs zināmi no to iepriekšējiem/esošajiem projektiem, bet par tiem citu reizi, jo īsti sakara ar tiem "The Wolf You Feed" materializācijai nav.


Un pie reizes, īsu grupas vēsturi, kā viss sākās, kāpēc sākās, kas
izdomāja nosaukumu, kāpēc angliski un tā?
Diemžēl grūti uz šo jautājumu sniegt kādu interesantu vai orģinālu atbildi. Sākās viss ar abu ģitāristu pasēdēšanu mēģinājumu telpā šo to paspēlējot. Interesantākais un viennozīmīgi ļoti svarīgs brīdis grupas vēsturē bija buņģiera pievienošanās, kas sākās ar neveiklu telefonsarunu starp tolaik nepazīstamajiem Nauri un Jāni, kas šķiet skanēja apmēram tā:
"Hallo, Jānis?"
"Jā"
"Tad tu būtu ar mieru nākt uzspēlēt?"
Grupas nosaukums tika domāts diezgan ilgi, kā izrādās diezgan problemātiski atrast nosaukumu kas visus apmierinātu un nebūtu jau aizņemts, tā nu beigās Reinis mūs izglāba ar šo mītisko variantu. Angliski tādēļ, ka vismaz mūsu ausīs šī frāze pirmo reizi izskanēja tieši šajā valodā.

Tas, ko Jūs spēlējat, ir post roks, post metāls vai eksperimentāls
roks ar sludge elementiem?
Mūsdienu mūzikas žanru sadalījums ir diezgan sarežģīts un peldošs jautājums, ja būtu ļauts izdomāt ko jaunu, tad varbūt es atļautos minēt terminu "post postroks/postmetāls", ar domu, ka tas ir tas kas nāk pēc (tapēc papildus "post") postroka/postmetāla, jo šķiet, ka gluži klasiskajās šo žanru robežās mēs neiekļaujamies. Neapgalvojam, ka esam atklājuši jaunu ābeci, vienkārši ir grūti ar trīs vārdiem pateikt, ko tieši spēlējam.

Neizmantojat vokālu, viscaur tamborējat instrumentāli. Nav padomā,
pēcāk, pieslēgt vokālistu vai koncertos iesamplēt kādu smuku gabalu no
Aspazijas?
Esošā programma ir sarakstīta bez vokāla, tā tā arī strādā (Vismaz mums pašiem tā šķiet), nākotnē varbūt arī kaut kas mainīsies, par to šobrīd grūti spriest, neesam pārāk kategoriski šādā jautājumā, šobrīd ir tā kā ir. Kādu samplu var saklausīt jau šībrīža programmā, bet ar sampliem kā tādiem jābūt ļoti uzmanīgiem gan autortiesību dēļ, gan tādēļ, ka tādā veidā ļoti viegli uzlikt zīmogu visai dziesmai vai pat grupai.

Jau esat nospēlējuši dažus koncertus – kādas ir atsauksmes un sajūtas?
Koncerti vienmēr ir kā padarītā darba atskaite. Secinājums par to, ko šobrīd varam, pie kā jāpiestrādā. Lai arī uzstāties ir patīkami, tas vienmēr rada arī domas par to, ko nākamreiz darīt savādāk, lai izdotos labāk. Mūsuprāt ir ļoti būtiski nedzīvot ar domu "viss ir ideāli, nekas nav jāmaina", ir jāstrādā regulāri, lai neapniktu sev un klausītājam. Atsauksmes ir pozitīvas, taču grūti garantēt to objektivitāti, jo šādas skatuves publika tomēr ir diezgan ierobežota un parasti pazīstama.

Vienmēr ir licies interesanti, kā žanros, kā post roks un
līdzvērtīgie, mūziķi spēj atcerēties visu to skaņu kopumu, kas
jānospēlē?
Šķiet, tas ir katram cilvēkam individuāli, tāpat kā mācīties noskaitīt dzejoli. Galvā skan dziesma, kas tiek spēlēta un ķermenis izpilda nepieciešamās darbības, lai fiziski skanētu tas pats, kas galvā. Manuprāt tieši atmiņas ziņā ir arī krietni sarežģītāki mūzikas žanri.

Noskaņu mūzika – kā rodas Jūsu mūzika, kas iespaido, kas notiek
procesā, kad mikserī iemet divas ģitāras, bungas un nospiež sarkano
podziņu?
Dziesmas ir darba un strīdu rezultāts. Parasti viss sākas ar vienu rifu, kam pakāpeniski tiek vienoti klāt citi rifi un ritma zīmējumi. Šķiet būtiskākais ir tas, ka dziesmas rodas kopīgā procesā, nevis izdomāta visa dziesma uz viena instrumenta (piemēram, ģitāras) un pēc tam kabināti klāt pārējie instrumenti.

Viena ģitāra un piecpadsmit pedāļi – iesācējiem, ko ieteiksiet no,
par, ap pedāļiem, lai atrastu savu skaņu?
Galvenais kas būtu šajā jautājumā sakāms ir tas, ka jebkura pedāļa vai ģitāras galā tāpat ir nepieciešams cilvēks, kas spēlē. Mūsdienās situācija ar ekipējumu ir ļoti laba. Iegādāties var to pašu, ko dzīvojot bagātākās Eiropas valstīs vai aiz okeāna. Informācija pārpārēm pieejama globālajā tīmeklī gan videodemonstrāciju, gan aprakstu, gan komentāru veidā.

Ja nemaldos, paši arī konstruējat, lodējat, miksējat pedāļus – tādi,
kā mazie elektroniķi, kas meklē savu skaņu, unikālo?
Šis tas ir pašu rokām gatavots vai patvīkots. Tam ir vairāki iemesli, gan finansiāli, gan morāli. Šeit varētu gari un plaši stāstīt par mūzikas instrumentu un aksesuāru tirgus īpatnībām un kroplībām, bet diez vai kādu normālu par mūziku interešejošos lasītāju tas varētu interesēt.

Post roks, kā žanrs, nepieradinātam klausītājam mūsdienās jau kļuvis
garlaicīgs, pa lielam, ir četras lielgrupas un divdesmit astoņas, kas
skan līdzīgi. Kā ar šo?
Nu... pirmkārt, kā jau iepriekš minēts, šķiet ka mūs nevar tā vienkārši iegrožot postroka vai postmetāla rāmjos - kaut kas paliek karājoties pāri. Šķiet no šiem stiliem paņemts tas kas patīk un klāt liktas lietas no citiem stiliem, kas rezultātu padara neparedzamāku un interesantāku.

Post metāla kustība parasti saistās ar Kanādu vai štatiem, no turienes
nāk visādi labi albumu, kas notiek Eiropā? Un Rīgā?
Ir nedaudz bail atbildēt uz šādu jautājumu, jo tad automātiski tiks meklētas influences no minētajām grupām.

Digitālais akmens laikmets – plānojat studijas ierakstu, pierastajā
cd, kasešu vai digitālajā formātā?
Jācer ka spēsim saorganizēties uz ierakstu digitālā formātā, tas tomēr mūsdienās šķiet visvairāk un ērtāk izmantojamais.

Vismaz trīs labi iemesli, lai apmeklētu „The Wolf You Feed” koncertus?
Mēs vienmēr centīsimies par 106%. Mēs esam 4, un tas dod jau 4us iemeslus

Gatavojat ko īpašu 5. aprīļa koncertam – skaņas tumšo pusi?
Katrs koncerts ir īpašs. Šis pasākums būs mums ne tik ļoti ierastā un zināmā vietā, tā kā būs interesanti.

Resursi: