2013/03/20

Bez mūzikas dzīve būtu kļūda - intervija ar grupu "Devilish Impressions"

Evita Hofmane


 Trešdien, 20. martā, Rīgā, klubā „Melnā Piektdiena” savas „Fear no Gods of The East Tour 2013” koncerttūres ietvaros uzstāsies poļu modern black / death metal grupa Devilish Impressions.

Šī saruna ar grupas vokālistu un ģitāristu Quazarre un basistu Vraath norit kā daļēja tiešā translācija no tūres autobusa, tāpēc laika trūkuma dēļ interesentiem tiek piedāvāta intervijas saīsinātā versijā un tieši koncerta dienā!  

Kā Tu raksturotu grupu Devilish Impressions cilvēkam, kurš par jums neko nezina?
Vraath: Pirmkārt, es noteiktu ieteiktu iepazīt mūsu mūziku. Ikviens tajā var atrast daudz interesantu elementu, tas nav tikai black vai death metāls, ir heavy un thrash ietekmes, melodisms, tīrie vokāli mijas ar zemu groulu un protams, tajā ir krietna deva brutalitātes.
Otrkārt – vajag izbaudīt mūsu uzstāšanos, jo koncertos sniedzam absolūtu savas būtības esenci. Mēs koncertus uztveram ļoti nopietni un vienmēr cenšamies savai publikai sniegt maksimālu enerģiju.



Ja salīdzini ideju par to kāda būs Devilish Impressions, kad Tu to dibināji un rezultātu, ko izdevies sasniegt šobrīd – vai esi apmierināts?
Quazarre: Es domāju, ka esmu, taču ir grūti to definēt. Ja runājam par Devilish Impressions ideju, tā ir palikusi nemainīga. Ar to es domāju mūsu vērtību izpratni un attieksmi pret tādām lietām kā reliģija un morāle. Protams, laikam ejot, rodas jauns skatījums, pastāvīgi ļaujot attīstīties un šajā idejā ietvert vēl ellīgi daudz cita vēstījuma. 

Kā kāds reiz teica – zemākie un augstākie punkti ir paši svarīgākie. Viss pārējais ir kaut kur pa vidu. Kuri bijuši labākie un kuri-sarežģītākie periodi grupas pastāvēšanas laikā?
Q.  Labākie laiki varētu būt tolaik, kad 2000. gadā nodibināju grupu, viss radošais process, kas saistīts ar mūsu pirmo iznākušo garadarbu „Eritis sicut Deus; Verbum Diaboli Manet in Aeternum; Vox Vespertilio Act I – Moon Var Dies Irae.” Tobrīd man nebija skaidra priekšstata par grupas turpmāko karjeras attīstību. Priekšstats turpināja veidoties līdz brīdim, kad mēs nolēmām kļūt par aktīvu koncertgrupu un devāmies ierakstu kompānijas Conquer Records izdotā albuma „Plurima Mortis Imago” prezentācijas tūrē. Tas bija izlaušanās punkts ne tikai tāpēc, ka albums tika prezentēts daudz plašākai publikai visā pasaulē, bet arī tāpēc, ka mēs pēkšņi sapratām, ka esam viena no grupām, kurām ļoti patīk būt ceļā un ka nevaram iztēloties citu, labāku sevis pasniegšanas formu kā šo tiešo veidu. Dalīties emocijās, sviedros un asinīs ar visiem tiem, kuri eventuāli sajutīs vēlmi tajā vairāk iedziļināties. Tā mēs turpinājām savu karagājienu, gadu pēc gada spēlējot arvien prestižākās tūrēs un 2008. gadā ierakstot „Diabolicanos – Act III: Armageddon” albumu. Veiksmīgā kārtā „Diabolicanos – Act III: Armageddon”  izpelnījās daudz lielāku uzmanību no masu mediju puses un faniem visā pasaulē, paverot mums jaunas iespējas piedalīties vērienīgās tūrēs Eiropā, kur spēlējām kopā ar ievērojamām grupām un saņēmām lielisku atbalstu no koncertu apmeklētājiem.         
Un te mēs nonākam pie zemākajiem punktiem.  Virknes iemeslu dēļ, tostarp arī manā privātajā dzīvē, viss pēkšņi apstājās. Drīz pēc tam tika atceltas divas paredzētās tūres, un viss apstājās punktā, kad no grupas sastāva bija palikusi puse un nebija arī nopietnu koncertpiedāvājumu. Lai atgrieztos ierindā, bija vajadzīgs laiks, bet - kas ir pats svarīgākais – mēs šobrīd esam spēcīgāki kā jebkad, saņemam nozīmīgu atbalstu no ierakstu kompānijas un koncertu organizētāju aģentūras puses, un tas ļauj mums atkal atgriezties šajos amerikāņu kalniņos.

 Devilish Impressions nesen sāka sadarboties ar jaunu ierakstu kompāniju, kā arī menedžmenta aģentūru. Pastāstiet par saviem nākotnes nodomiem šajā kontekstā
V.: Jā, tas tiesa. Mēs šobrīd esam Vācijas ierakstu kompānijas Lifeforce Records paspārnē. Pagājušajā gadā mēs arīdzan noslēdzām līgumu ar koncertu organizēšanas un menedžmenta kompāniju The Flaming Arts Agency. Mēs ļoti optimistiski raugāmies nākotnē, lai arī zinām, ka ir milzums darba, kas jāpaveic, bet tajā pašā laikā mēs ārkārtīgi mērķtiecīgi tiecamies sasniegt virsotnes. Kā jau tu zini, mēs patlaban esam gandrīz mēnesi ilgā Austrumeiropas tūrē. Vēlāk šajā gadā gribētu doties tūrē pa Rietumeiropu un Poliju un, protams, spēlēt vasaras festivālos. Nākamgad, visticamāk, nāks klajā jauns albums.

Pagājušajā gadā jūs izdevāt jaunu albumu “Simulacra.” Quazarre, es pamanīju, ka daži ievērojami dižgari palīdzējuši Tev sacerēt dziesmu tekstus šim albumam. Kāpēc tika izvēlēti tieši šie “līdzautori” un citāti? Un kāda vispār ir literatūras loma Tavā dzīvē?
Q.: Runājot par dziesmu tekstiem, tajos ir ietverts kaut kas ko var nosaukt par atslēgu vai koncepciju. Bet es negribu norādīt cilvēkiem ceļu kā tos interpretēt, es nedodu nekādas atbildes. Tā vietā es norādu uz iespējām, ielūdzu ikvienu tās atklāt… Īsāk sakot- Devilish Impressions no pašiem pirmsākumiem iestājas par brīvu gribu, būšanu kā antireliģiskam ērkšķim katrā šīs pasaules  “dieva acī.” Nav svarīgi kāda bija katra no mūsu iepriekš ierakstīto albumu galvenajām tēmām, augstāk minētā bija visas daiļrades  pamatideja.
Šoreiz, ierakstot  jauno albumu, mēs devāmies nedaudz tālāk. “Simulacra””nozīmē līdzību, vienādību, šis jēdziens atspoguļo lietu dualitāti un iespēju visu interpretēt dažādi. Tas ir kā nofotogrāfēt fotogrāfiju, tādā veidā radot vēl kādu esamību. Kas ir ticis uzskatīts par labu, var tāds nebūt un kas uzskatīts par ļaunu varbūt nemaz tāds nav. Tu noteikti pamanīji šo dualitāti uz albuma vāciņa. Uz šaha galdiņa ir palikuši divi karaļi – tas ir fenomens, kas patiesībā šajā spēlē nav iespējams. Bet vienmēr ir kaut kas starpā, kaut kas, kas dreifē starp šīm abām pasaulēm... Tāpēc mūs nevar uzskatīt par tipisku black metāla grupu, jo, tā kā es noliedzu Dieva eksistenci, es noliedzu arī velna esamību. Tas būtu smieklīgi zemoties kādam tikai tāpēc, ka tas šķiet ievērības cienīgāks kā otrs. Sātans man ir tikai protesta simbols pret visām reliģijām, māņticību un nepatiesiem cilvēkiem visā pasaulē un īpaši pret tiem, kuri vēlas valdīt pār citiem.
Runājot par ievērojamiem autoriem, es vienmēr esmu bijis liels literatūras cienītājs. Kad biju bērns, es lasīju desmitiem grāmatu mēnesī, vienmēr kārojot izlasīt vēl. Es mīlu šo autoru daiļradi un konkrētos citātus izvēlējos, jo tie kaut kādā veidā skar problēmas par kurām vēlējos vēstīt.     
    
Mūzika Tev – tas ir pašizpausmes veids jeb tas bija un ir ceļš kā sasniegt noteiktus mērķus savā dzīvē?
V.: Tas būtībā ir nedaudz no abām tevis minētajām lietām. Tas noteikti ir veids kā izpaust to, kas ir mūsos. Man personīgi mūzika ir kā gaiss, es bez tās nevaru eksistēt. Kopš 13 gadu vecuma tā ir kļuvusi par neatņemamu manas dzīves sastāvdaļu. Tā ir lieliska sajūta, ka vari ceļot, satikt jaunus cilvēkus, būt dažādās vietās un spēlēt savu mūziku faniem visā pasaulē. Tas ir kaut kas, ko vienmēr esmu gribējis darīt un ja tā visa  nebūtu, es pat nezinātu ko iesākt ar savu dzīvi.     
  
Kāda ir galvenā atziņa ko esat guvuši šo gadu laikā par dzīvi un mūziku kā divām neatņemamām savas dzīves sastāvdaļām?
V.: Šķiet, tas bija Nīče kurš teicis, ka bez mūzikas dzīve būtu kļūda. Es tam pilnībā piekrītu.
Q.: Es arī. Kā redzi, pēc visiem šiem gadiem Devilish Impressions un citās grupās, kurās esmu darbojies vai joprojām darbojos, es vienkārši nevaru bez tā dzīvot… Un es pat negribu iedomāties kāda būtu dzīve, ja tajā nebūtu mūzikas. 


Quazarre, pirms dažiem gadiem Tu biji Latvijā kopā ar grupu Crionics. Ko Tu zini par Latvijas smagās mūzikas pasauli?
Q: Ne visai daudz, godīgi sakot. Tas ir sava veida paradokss, jo mēs esam teju kaimiņi, taču es neredzu īpašu abpusēju aizrautību un vēlmi sadarbošanās jomā. Taču ceru, ka tas mainīsies un poļu grupas varēs vairāk uzstāties Latvijā un latviešu – doties spēlēt pie mums.
Jā, es 2009./2010. gadā biju Crionics vokālists un ģitārists, mēs ierakstījām albūmu un bijām tūrēs, taču šobrīd šīs grupas jomā nekādas aktivitātes nenotiek.    

Tradicionālais jautājums par Jūsu vizīti Rīgā – vai gatavojiet ko īpašu šim koncertam?
V: Mums ir garāka programma, ja salīdzinām ar uzstāšanās reizēm vasaras festivālos, ir jaunas skatuves dekorācijas un krekli ar speciālu šīs tūres dizainu. Tie izskatās lieliski un mēs visiem silti rekomendējam tos iegādāties!

Un noslēgumā pastāsti kādu episku poļu joku!
V.: A. Es sapņoju atmest dzeršanu.
      B. Tad kāpēc tu to nedari?
      A. Tāpēc, ka dzīvei bez sapņiem nav jēgas.

Koncerta sākums 20.00, klubs atvērts no plkst. 19.00 Ieejas biļetes cena Ls 5
Devilish Impressions iesildīs Diseim un Begotten.

Vietnes, kur veikt padziļinātu izpēti: